Biežāk uzdotie jautājumi

1. Kas ir BibCamp?
BibCamp ir NE-konference, kurā bibliotekāri brīvā atmosfērā var iemācīties ko jaunu par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanu un dalīties savā pieredzē.
Tā ir NE-konference, kuru entuziasti organizē citiem entuziastiem ar mērķi – mācīties pašam un dot savas zināšanas citiem.
BibCamp ideja ir satikties ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem un uz vietas uzrīkot pasākumu.
Salīdzinājumā ar tradicionālajām konferencēm, NE-konference ir vairāk atvērta, brīva un mazāk strukturēta.
NE-konferences pamatā ir brīvās telpas tehnoloģija (Open Space Technology OST) – process, metode jebkura lieluma grupu tikšanos organizēšanai. OST ir pašorganizējošs process, kurā dalībnieki paši veido programmu un to vada. OST dod iespēju apspriest nozīmīgus, sarežģītus jautājumus un ātri iegūt rezultātus.
Brīvā forma dod iespēju iegūt jebkuram neatkarīgi no zināšanu un pieredzes līmeņa.
Uz BibCamp nav ielūgumu un nebūs goda viesu!
2. Kas var piedalīties BibCamp?
Jebkurš:
-  kuram ir zināšanas, ar kurām var padalīties;
-  kuram ir vēlme mācīties un uzzināt ko jaunu.
Nav novērotāju, ir tikai dalībnieki!
Noteikumi dalībniekiem:
-  kamēr piedalies, esi gatavs dalīties ar citiem dalībniekiem;
-  pēc pasākuma esi gatavs dalīties ar iegūto ar visiem citiem, kuri nepiedalījās.
3. Kā es varu piedalīties?
Ir vairāki veidi, kā var piedalīties:
-  lapā pie sienas pieteikt savu prezentāciju un pastāstīt citiem kaut ko;
-  piedalīties kā brīvprātīgais un palīdzēt pasākuma norisē;
piedalīties diskusijā;
-  klausīties, ievākt kontaktus.
Centies jebkādā veidā piedalīties un atbalstīt pasākumu:
-  kaut ko prezentēt pats;
-  sameklē, ar ko prezentēt kopā;
vismaz uzdod jautājumus;
-  esi interaktīvs dalībnieks!
4. Kā man vajadzētu sagatavoties, lai piedalītos?
Padomā, kas tevi interesē no BibCamp tematiem – vai tu vari pastāstīt par savu pieredzi? vai tev ir kāds veiksmes stāsts? kā tu esi izgājis no kādas problēmsituācijas?
Iepazīsties ar publiski pieejamo dalībnieku sarakstu – vai nav kāds, kuru tu noteikti gribi satikt? Diena paies ātri, tāpēc izmanto pirmo iespēju, lai satiktu un uzrunātu šo cilvēku.
Rīkojies pārdomāti – piedalies tajā sesijā, kuras temats tevi interesē un tu par to zini pārāk maz!
Ierodies laikā – atnāc agrāk, ja gribi/vari palīdzēt pie reģistrācijas un sagatavošanās darbiem, bet nenokavē!
5. Kā notiek NE-konference?
NE-konference ir pasākums, kurā intensīvi notiek diskusijas, prezentācijas un interaktīva dalībnieku komunikācija.
Sākumā notiek paneļdiskusija par aktuāliem jautājumiem.
Pēc tam īsas sesijas – 20 minūšu prezentācija, 10 minūtes jautājumi un diskusija par prezentācijas tematu un 10 minūtes tehniskā pauze, lai varētu pāriet uz nākamo  sesiju. Tātad viena sesija – 40 minūtes!
Dienas kārtība ar prezentācijām rodas uz vietas – visas prezentācijas tiek plānotas tikai tajā pašā dienā, kad tās notiek!
Prezentācijas sagatavo iepriekš, bet piesaki uz vietas! Pie sienas būs lapa, uz kuras varēs uzrakstīt savu prezentāciju izvēlētajā laikā.
Pats vari brīvi izvēlēties, kurā sesijā piedalīties un kuru prezentāciju klausīties.
6. Vai ir kādi noteikumi un likumi NE-konferences norisei?
MOBILITĀTES LIKUMS – ja pasākuma laikā kādā brīdī tu saproti, ka tu ne mācies, ne arī kā citādi piedalies pasākumā, ej projām! Ej uz citu vietu, kurā tu vari mācīties un piedalīties!
Principi:
-  Jebkurš, kurš atnāk, ir īstais un pareizais cilvēks;
-  Jebkas, kas notiek, ir vienīgais, kam vajadzēja notikt;
-  Vienalga cikos sākas, tas ir īstais laiks;
-  Kad tas beidzas, tad tas arī beidzas.
7. Kā sagatavot prezentāciju?
Tā kā katra sesija ir tikai 40 minūtes, nevajag iedomāties, ka vienā prezentācijā jābūt disertācijas tēzēm vai garam referātam. Tā nav gara lekcija, bet gan dalīšanās savā pieredzē, aicinājums arī citiem dalīties pieredzē un ierosināt diskusiju.
Prezentēt vajag vienkāršā veidā – tā, lai dalībnieki ar mazāku pieredzi būtu ieinteresēti.
Tu uztraucies, ka jāuzstājas citu priekšā? Veido prezentāciju kopā ar kādu citu un kopā jūs labi tiksiet galā!
8. Kas jāņem līdzi?
Dators – ja gribēsi izmantot.
Prezentējamais materiāls – ja būsi sagatavojis kādu prezentāciju un gribēsi to prezentēt.
Vizītkartes – ja gribēsi ar kādu dalībnieku komunicēt pēc pasākuma.
Video/foto kamera – ja vēlēsies iemūžināt šo labo pasākumu.
Nauda pusdienām – ja vēlēsies baudīt ne tikai kafiju un cepumus.
Piezīmju bloku un pildspalvu – NEVAJAG, jo būs uz vietas!
9. Kā jāģērbjas un jāuzvedas?
Vari ierasties pilnīgi brīva stila apģērbā. Jo brīvāk un neformālāk, jo labāk!
10. Cik maksā piedalīšanās?
Tas ir BEZMAKSAS pasākums! Par to ir parūpējušies atbalstītāji.
11. Kādi ir NE-konferences veiksmes noteikumi?
1.noteikums – dalībniekiem ir jābūt interesei par pasākuma tematiem un vēlmei ko jaunu uzzināt vai pastāstīt citiem
2.noteikums – ja gribi ko prezentēt, tev temats jāieraksta kopējā grafikā
3.noteikums – pasākumu ievada tikai īsa uzruna par galveno
4.noteikums – vienlaicīgi tiek nodrošinātas vairākas prezentācijas
5.noteikums – nav pirms tam paredzētu prezentāciju
6.noteikums – nepiedalās skatītāji no malas
7.noteikums – prezentāciju sesiju ir tik daudz, cik vajag (kamēr ir ko stāstīt) vai turpina nākamajā reizē